Aktuális eseményeink

Hogyan váljunk mesterpedagógussá

Bázisintézményi ITEM foglalkozás az EGYMI-ben

2018. szeptember 24-én délután Marosi Katalin az Oktatási Hivatal Tanügy-igazgatási és Köznevelési Hatósági Főosztály osztályvezetője tartott előadást a mesterpedagógus fokozatot célzó minősítési eljárásokról. Hogy ki is a mesterpedagógus? Nos, az a kiváló gyakorlati szakember, aki elsősorban saját intézményére van nagy hatással, de tevékenységében túlmutat ezen. Osztályvezető asszony prezentációjában részletesen kitért arra, hogy milyen lehetőség biztosított ma a pedagógusok számára a mester szint eléréshez. Öt terület tevékenységei közül – amelyek a fejlesztő innovátor, fejlesztő támogató, intézményvezető, a tanfelügyeleti és pedagógusminősítési szakértő, valamint a szaktanácsadó – választhatnak a mesterpedagógus fokozatot elérni kívánó kollégák. Jelen állás szerint 20 év szakmai gyakorlattal és szakvizsgával rendelkező jelentkezhet az eljárásra és töltheti fel mesterprogramját. A minősítés más szempontok szerint történik, mint a pedagógus I. ill. II. fokozat elérésénél. Itt „Négydimenziós tevékenységmodell” alapján 5 értékelési területen vizsgálják a szakértők a jelölt pedagógiai munkásságát. Az előadást követően a hallgatóság kérdéseket fogalmazhatott meg, amire osztályvezető asszony válaszolt.   

A programon sok pedagógus volt jelen, ami azt tükrözi, hogy nagy az érdeklődés a mester fokozat megszerzése iránt. A résztvevők visszajelzései alapján sok hasznos információval gazdagodtak.